M 220.2

Hlavní stránka > Atlas motorových vozů > M 220.2

Paralelně se stavbou vozů řad M120.2 a M120.3 přikročila Tatra ke stavbě čtyřnápravového vozu, který konstrukčně vycházel z M230.0. Při stavbě se však již uplatnily zkušenosti, které kopřivničtí získali z provozu vozu M230.0. Pohon vozu opět zajišťovaly dva spalovací motory od firmy NAG Berlin a i převodovky byly totožné. Novinkou byla možnost spouštění motoru klikou, která se nasazovala do boku vozu. Výrobce však použil nově konstruované podvozky s odlišným vypružením. Skříň byla stejně jako u řady M230.0 celokovová. Vnitřní řešení bylo nepatrně odlišné (vypuštěny příčky oddělující stanoviště od nástupního prostoru). Předání od výrobce proběhlo v létě 1927. Pro nás je zajímavé, že jezdil v Chrudimi na zdejších lokálkách. Jr Určitě zde byl v provozu v letech 1928-1931, kdy existuje několik fotografií, zejména od dědečka našeho jednatele. Zrušen byl 30.11.1940, když už byl delší dobu odstaven. Byl přestavěn na přípojný vůz a dojezdil v 50. letech .

Technická data :

Výrobce 			Tatra Kopřivnice
Počet vyrobených vozidel/rok	1/1926
Vzdálenost otočných čepů	11370 mm
Rozvor podvozku			2100 mm	
Délka přes nárazníky		18850 mm
Počet míst k sezení		72
Váha prázdného vozu 		32000kg
Nejvyšší rychlost 		45 km/h
Motor	(2x)	počet válců	6
		výkon 		75 KS
		pohonná směs 	benzin, benzol, dynalkol
		chlazení 	vodní
Přenos výkonu			mechanický, 4 stupně


Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc!

© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02 Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz / 604 926 620
Kompletní kontakty na vedení spolku
Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice
Zpět na titulní stránku