Z akcí PSHŽD v roce 2008

Hlavní stránka > Fotoarchiv  > 2008

Z akcí našeho spolku za rok 2008 přinášíme tyto informace a fotky:

6.12.2008 - Mikulášská jízda trolejbusu 353

V sobotu 6.12.2008 jsme uspořádali jízdy historickým trolejbusem 353 nazvané Mikulášský trolejbus. Od 10 do 17 hodin jezdil trolejbus mezi Duklou,, Dubinou a Polabinami. Škoda jen, že se do novin nedostal jízdní řád, protože s námi jezdilo více důchodců než dětí. I tak jsme za celý den přepravili cca 250 návštěvníků včetně dětí. Pro ty, kdo nás nestihli, nebo prostě o tom nevěděli, aspoň dvě ilustrační fotografie.

28.11.2008 - jízda pro zvané

V pátek 28.11.2008 uspořádal spolek pro všechny, kteří nějakým dílem přispěli na renovaci nátěrů obou M131.1 a Bdlm zvláštní jízdu z Pardubic do Rosic a zpět. Zde byla připravena prohlídka musea a poděkování všem zúčastněným v zasedací místnosti spolku.

22.11.2008 - 15. ročník Mikulášského vlaku do Třebechovic

Letošní rok je ve znamení nových kabátů vozidel. A jak bylo vidět, i příroda měla chuť nás poctít svým novým kabátem. V sobotu 22.11.2008 proběhl už 15. ročník Mikulášské jízdy, která byla dokreslena pravým zimním počasím. Více jak stovka lidí se vydala soupravou motoráčků do Třebechovic, kde nejprve navštívili Kateřinský jarmark a po té ve vlaku absolvovali mikulášskou nadílku. Kdo zlobil, toho čert alespoň vystrašil. Letos to bylo za celých 15 let teprve potřetí, kdy byl v Třebechovicích sníh.

>> Fotogalerie z akce je zde <<

17.11.2008 - Návštěva KČT

V pondělí 17.11.2008 jsme uspořádali zvláštní jízdy trolejbusem 353 pro KČT z Mladé Boleslavi. Dorazilo celkem 43 turistů, kteří kromě projížďky městem si prohlédli také expozici Musea.

9.-12.10.2008 - Ukončení sezóny

Ve dnech 9. až 12. října 2008 uspořádal spolek velkou řadu akcí. Nebudete nám to věřit, ale jsme rádi, že je to za námi.
Už ve čtvrtek 9.10.08 se jela zvláštní jízda pro děti z Pardubic do Ústí nad Orlicí obohacená procházkou kolem údolí Orlice u zastávky Bezpráví.
V pátek bylo otevřeno Museum, ostatně jako o celém víkendu (tedy 10. až 12.10.2008). V tyto dny navštívilo Museum v Rosicích něco kolem pěti set návštěvníků. K vidění toho bylo hodně, zejména pak v neděli. Nejen klasický provoz zahradní železnice LGB, ale i parní stroje pana Malinovského, dále modely kamionů na dálkové ovládání, motor Slavia v chodu. Neděle byla zároveň posledním běžným otevíracím dnem v sezóně 2008. Dále už může být otevřeno pouze na pořádání a po vzájemné domluvě. V letošní sezóně vidělo expozici Musea více než pět tisíc lidí.
V sobotu i neděli jezdil náš historický trolejbus č. 353. V sobotu na zvláštní trase Dubina - Polabiny, v neděli pak posílil linku 51. Kromě toho se nám v sobotu navrátil motoráček M131.1133 - Nataša v novém kabátu z opravny v České Třebové. Renovaci nátěru významně podpořil Pardubický kraj a Ministerstvo kultury ČR.
V neděli proběhly také tradiční jízdy motoráčků mezi Pardubicemi a závodištěm. Jednalo se již o 11. ročník této akce. Poslední vlak odjížděl ze závodiště v 16.06 a všem, kteří to nestihli, se omlouváme. Ale jízdní řád platí pro všechny a trať se musí uvolnit pro pravidelné vlaky. Těmito jízdami také vyvrcholila sezóna 2008 našeho Musea. Doufáme, že se vám naše akce a atrakce líbily.

>> Fotogalerie z akce je zde <<

27.9.2008 - Den železnice

V sobotu 27.9.2008 proběhl Den železnice také v Rosicích n.L. Zapojili jsme se svými aktivitami do oslav připomenutí zahájení veřejné železniční dopravy na světě v rámci Pardubického uzlu. Kromě jízd M131.1228 mezi Pardubicemi a Rosicemi jsme připravili pro návštěvníky prezentaci zahradní železničky LGB. Dále byl k vidění třeba naftový motor Slavia v chodu, osobní auto na vysílačku, malá výstavka hraček a mnoho dalšího. Mimo vlastní prezentaci veřejnosti pokračovaly natěračské práce na budově musea a byl vztyčen sloup mechanické předvěsti.
Fotografie z akce najdete v naší fotogalerii.

13.9.2008 - Setkání přátel automobilů značky Moskvič

Jízda trolejbusu 353 + výstava vozidel v Rosicích nad Labem. Další informace doplníme. Fotografie z akce najdete na www.moskvich.cz. Akce se účastnilo cca 44 automobilů a 120 lidí.

Účastník srazu při prohlídce našeho Musea - foto Hana Hořáková (www.hhanky.estranky.cz)

7.9.2008 - Účast na oslavách trati Opočno - Dobruška

Náš spolek se podílel na na pořádání oslav stého výročí tratě Opočno - Dobruška, které se konalo v neděli 7.9.2008. Z Pardubic jsme vypravili motorový rychlík vedený motoráčkem M131.1228 - Karel, který tu v 80. letech končil svůj pravidelný provoz. Protože na této trati dopravovaly motoráčky nákladní vagóny i my jsme jej s sebou vzali. Po cestě se zde vezla jízdní kola a kočárky a v Dobrušce pak interiér vozu posloužil k prezentaci zahradní železničky LGB. Hlavním organizátorem oslav byli kolegové z Jaroměře nejen se svou parní 423.0145, ale is akumulační lokomotivou, jenž jezdila dlouhá léta v cihelně Dobruška - Pulice. Oslavy navštívilo velké množství spokojených malých i velkých obdivovatelů železnice. Atmosféru přibližuje několik fotografií v naší fotogalerii.

31.8.2008 - Rozloučení s prázdninami

Jízda trolejbusu 329 poslední prázdninový den byla bohužel předčasně ukončena pro technickou závadu na trolejbusu.

30.8.2008 - Jízda do Hradce Králové

Jízda na setkání paromilů v Hradci Králové byla premiérovou akcí motorového vozu M131.1228 v novém laku. Fotografie pocházejí se serveru www.vlaky.net.

2.8. - 5.8.2008 - Dovolená s Natašou

V letošním roce jsme pojali motorákovou dovolenou skromněji, než v roce předešlém. Vyrazili jsme s Natašou na Broumovsko, neboli napříč Královehradeckým krajem. První den jsme navštívili Jaroměř a zdejší železniční muzeum. Den byl obohacen nejen o jízdu parní lokomotivy 423.0145, ale i o oslavy 130 let lokomotivy 411.019. Následovala cesta do České Skalice a pochod do Babiččina údolí. Den jsme ukončili v Náchodě. Druhý den jsme se přesunuli do Teplic n. M. na prohlídku tamních a Adršpašských skal. Večer jsme přijeli do Broumova, kde po prohlídce města jsme také přespali. Třetí den byl ve znamení rychlé jízdy do Opočno a následně do Dobrušky. Zde jsme strávili nádherné odpoledne a večer přímo na kolejích. Poslední den jsme jeli do Rosic a Pardubic. V Rosicích jsme si dali společný oběd a odpoledne se rozešli či rozjeli ke svým domovům. Akce byla bez jediného problému a Nataša jela také bez závad. Někteří účastníci se už teď těší na další dovolenou v roce 2009, vy si zatím můžete prohlédnout první fotografie z akce.

Další fotografie najdete ve fotogalerii

19.7.2008 - Drezínový den

V sobotu 19.7.2008 jsme uspořádali už 3. ročník Drezínového dne. Letošní ročník byl ve znamení, že i s pouhou jednou drezínou lze nabídnout veřejnosti zajímavý program. Spolek M131 ze Sokolova nás vysloveně zklamal a ačkoliv dohodou přislíbil zapůjčení tří drezín, na poslední chvíli svou účast odřekli. Narychlo jsme zapůjčili šlapací drezínu od spolku Zinopa, který má své muzeum v Sudoměři u Mladé Boleslavi. Aby naši návštěvníci nepřišli zkrátka, připravili jsme alespoň drobný doprovodný program u Musea. V provozu se představil nově vyrobený parní stroj pana Malinovského, k vidění byla nejen zahradní železnice LGB, ale i hračková železnice stejného rozchodu, jejíž vozidla a koleje venkovní provoz výrazně obohatila. Svou premiéru na veřejnosti měl i rádiem řízený model osobního automobilu, který je majetkem webmastera. Celkem třikrát za den byla vyhlášena soutěž pro malé děti "Namaluj mašinku na chodník", kdy každý účastník dostal za kresbu drobný dáreček. Nemohla chybět ani pamětní jízdenka s možností vlastnoručního označení datumovými nebo děrovacími kleštěmi. Přestože jsme improvizovali a drezínový den by se měl spíše nazývat den mnoha atrakcí, nikdo si nestěžoval a můžeme tedy konstatovat, že více než 700 návštěvníků odcházelo s pocitem příjemných prožitků.

Obrázky z akce najdete v naší Fotogalerii.

21.+22.6.2008

Ve dnech 21. a 22.6.2008 jsme uspořádali druhý ročník Rosického parního víkendu. Z řad spolku vystavoval exponáty pan Malinovský. Ostatní vystavovatelé byli přespolní od Prahy až po Hradec Králové. Na výstavě se sešlo celkem 29 různých parních strojů, stroječků a modelů. V sobotu byl program bohatší - jezdily dva modely parních lokomotiv na páru v prostoru před museem a v podvečerních hodinách došlo dokonce k malé železniční nehodě. V neděli exponátů ubylo, neboť někteří vystavovatelé nám odřekli svou účast několik hodin před akcí. Svůj půvab měla i Noc v museu, kdy nejen bylo otevřeno do jedné po půlnoci, ale navíc celý prostor osvětlovala vlastnoručně renovovaná tělesa napájená z generátoru, který poháněl stabilní motor Slavia. Kromě toho expozici dotvořovala souprava motorového vozu Nataša (M131.1133) a vozu Ztrc, ve kterém se předváděla dětem i dospělým zahradní železnička LGB. Ačkoliv v neděli již výrazně ubývalo sil pořadatelům, zejména kvůli panujícímu vedru, zájem návštěvníků neochaboval. Museum a venkovní expozici navštívilo za víkend celkem asi dva tisíce lidí.
Další fotografie z akce jsou ve fotogalerii.

14.+15.6.2008

V sobotu 14.6.08 jsme uspořádali jízdu pro uzavřenou skupinu osob z Pardubic do Opočna. Byla to vlastně poslední jízda Karla před náročnou renovací laku, která bude zahájena v nejbližších dnech. Všechny čtenáře našeho webu budeme o průběhu renovací informovat. Fotografie zachycuje soupravu v Týništi nad Orlicí a M131.1228 při objíždění vlečného vozu. V neděli 15.6.08 jsme si udělali výlet sami pro sebe do Medlešic. Kde jsme při pracovní debatě trávili do podvečerních hodin pohodovou siestu. Škoda jen, že mnoho členů spolku této možnosti nevyužilo. Nataša jela bezvadně a poskytla i bezpečný úkryt před dešťovou přeháňkou.

7.6.2008

V sobotu 7.6.2008 jsme pro firmu Holcim zajistili již 4. ročník dopravy zvláštními vlaky na Den otevřených dveří. Olomoucká parní lokomotiva 464.202 jezdila bezvadně, náš motorák Karel se také projel a zkrátka nepřišla ani naše zetka. Při první cestě byla po střechu naplněná jízdními koly a kočárky. Vlaky povozily něco přes jeden tisíc lidí za celý den. Fotogalerie z alce zde.

7.6.2008 - prezentace zahradní železnice

Fotografie z předvádění naší zahradní železnice na velkém Foxconn dětském dnu najdete ve fotogalerii.

"El-gé-béčko" už zabere skoro celé auto rumunské výroby a ještě vlečňák k tomu.

5.6.2008

Již ve čtvrtek 5.6.2008 jsme zajistili výlet asi stovky dětí z mateřské školky K Polabinám motoráčkem z Pardubic do Slatiňan (další foto zde)

27.5.2008

Objednaná jízda motorového vozu M131.1333 do Medlešic.

3.5.2008 - Zahájení sezóny Musea

Akce "Zahájení sezóny 2008" se setkala s velmi vysokým zájmem návštěvníků, naše Museum během jednoho dne navštívilo podle našich odhadů téměř tisíc návštěvníků. Kromě okružního motorového vlaku, na který navazoval autobusový výlet na zříceninu tvrze Svojšice, jezdily oba naše trolejbusy a k Museu zajížděl historický autobus Škoda 706 RTO Dopravního podniku města Pardubic. U musea byla v provozu nejen naše zahradní železnice LGB, ale i další železnička, které dopravovala malé návštěvníky. Kolega Malinovský prezentoval v chodu nejen svůj parní stroj, ale také nově zrenovovaný stabilní motor Slavia. Děkujeme všem kolegům a spolupracovníkům za pomoc při zajištění takto rozsáhlé akce.
V odpoledních hodinách potom naše trolejbusy spolu s vozidly DP plynule pokračovaly v jízdách u příležitosti akce v Lázních Bohdaneč. Fotografie z ranního i odpoledního programu najdete v naší galerii > Zahájení sezóny 2008. Rádi do galerie dodáme i další Vaše fotografie!

Reportáž o zahájení sezóny vysílaná na ČT

Souprava M131.1133+Ztrc+M131.1228 u Musea

Model úzkokolejky včetně cestujících

Trolejbus 353 na zastávce Poděbradská

Premiéra motoru Slavia

Další fotografie jsou v Galerii!

23.4.2008 - Trolejbus 353 pro MŠ Gorkého

Mateřská školka z Gorkého ulice požádala DPmP o projížďku dětí starým trolejbusem. Protože ale v onom datu byl podnikový trolejbus na jiné akci, zapůjčili jsme rádi náš trolejbus 353.

1.4.2008 - Aprílová jízda trolejbusu 353

První veřejná jízda trolejbusu 353 v roce 2008 proběhla dnes a to zcela bez problémů. Trolejbus fungoval, počasí bylo zcela ideální a účast lidí a šotoušů tak přesně akorát. Na jednom místním rádiu sice hlásili, že jezdíme do Nemošic, ale my se tím nenechali zmást a zcela dle navrženého jízdního řádu jsme jezdili z Hlavního nádraží do Pardubiček. Fotodokumentace je na webu http://www.trolejbus.cz/akce_20080401.htm.

16.2.2008 - Další brigáda na trolejbusu 353

Co se udělalo? Spousta věcí. Byla provedena běžná údržba pojezdu vozidla a pokračovaly především opravy v interiéru. Byla instalovaná renovovaná madla u zadních schodů, která už konečně budou spolehlivě držet. Byly vyčištěny prostory topení vozu a dokončen nátěr kovových nosníků sedaček. Také venkovní hliníkové lišty celého vozu byly vyčištěny a nakonzervovány. Aby vůz vypadal ještě lépe, chystáme na rok 2008 renovaci nátěru - zejména zadní červené části, která od slunce a povětrnostních podmínek značně utrpěla. Ovšem, když si uvědomíme, že se nátěr prováděl v "syntetice" roku 1998, tak stále vypadá velmi dobře, přestože vozidlo není garážováno. Fotodokumentace je na webu http://www.trolejbus.cz/akce_20080216.htm.

12.1.2008 - Brigáda na trolejbusu 353

Brigáda na dalších opravách t-353 proběhla v areálu DPmP za účasti celkem 7 lidí, fotografie a další info zde na webu www.trolejbus.cz.

5.1.2008 - Brigáda na Museu

O akcím z oboru MHD více na stránkách trolejbus.cz:

Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc!