Trochu úspěšnější konstrukce z Kopřivnice než u řad M230.0 a M220.3 pochází z vývojového programu let 1927-1928. V roce 1928 byl vyroben vůz M220.301, kde bylo využito odlišných motorů. Zde se již jednalo o tatrováckou konstrukci o vyšším výkonu. Také bylo užito jiné převodovky (od firmy z Winterthuru). Jejich ovládání bylo opět stlačeným vzduchem. Motory již byly zabudovány do podvozků. Zajímavostí byl o 60mm větší průměr hnacích náprav v podvozku oproti běžným. Také chlazení doznalo změn, kdy na střechu byly umístěny dvě dvojice chladících článků. Vůz tak nabral trochu bizarní vzezření. Skříň opět kopírovala předchozí zmíněné řady, byť s drobnými úpravami. Vozy byly přiděleny do Rumburka, kde došlo v 4.Q 1938 jejich předání DR. Další provoz a existence zatím nám není známa.
Technická data :
Výrobce Tatra Kopřivnice Počet vyrobených vozidel/rok 3/1929 Vzdálenost otočných čepů 11370 mm Rozvor podvozku 3100 mm Délka přes nárazníky 18900 mm Počet míst k sezení M220.301 - 68, ostatní 82 Váha prázdného vozu 34200kg Nejvyšší rychlost 47 km/h Motor (2x) počet válců 6 výkon 110 KS pohonná směs dynalkol, benzol chlazení vodní Přenos výkonu mechanický, 4 stupně
15.5.2024 - Podpořte motoráček M131.1133 v Burze filantropie!
Aktuálně se rozběhl další ročník Burzy filantropie. Prosíme všechny
příznivce o hlasování ve prospěch našeho motoráčku M131.1133. Projekt se
týká opravy nápravové převodovky, což je technologicky i finančně
náročná oprava, navíc dnes ji dokáže provést jen velice malý počet
dodavatelů.
Hlasovat můžete na tomto odkazu:
|
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|