Mezi zastávkami Kojice a Týnec nad Labem došlo při elektrifikaci v padesátých letech k poslední větší změně trasy tratě 010 - další změny přinesla teprve výstavba koridorů. Původní trasa Jana Pernera z roku 1845 vyhovovala ještě koncem 19. století při zdvojkolejnění, při elektrifikaci byly ale dva protisměrné oblouky sneseny a nahrazeny zářezem do skalního masivu - až sem k Labi zasahuje hřeben Železných hor.
Mapa původního vedení trasy kolem roku 1934 - staženo z
http://mapy.opevneni.cz
porovnání staré (žlutě) a nové trasy (mapy.atlas.cz)
Násep původní trasy za slepým ramenem Labe
Pohled na násep zvrchu
most na staré trase
most na staré trase
pohled směrem od mostu k Týnci, kde v oblouku stojí ...
... tento bývalý strážní domek
pokračování trasy
vzadu místo, kde se stará a nová trasa kříží
zářez na nové trase
15.5.2024 - Podpořte motoráček M131.1133 v Burze filantropie!
Aktuálně se rozběhl další ročník Burzy filantropie. Prosíme všechny
příznivce o hlasování ve prospěch našeho motoráčku M131.1133. Projekt se
týká opravy nápravové převodovky, což je technologicky i finančně
náročná oprava, navíc dnes ji dokáže provést jen velice malý počet
dodavatelů.
Hlasovat můžete na tomto odkazu:
|
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|